DomaVšade dobre, doma najlepšie

Čomu sa vyhnúť počas tehotenstva

Publikované 23.04.2015 v 13:28 v kategórii Domov, prečítané: 232x

Keďže počas deviatich mesiacov žijete za dvoch, je dobré myslieť, čo si budúca mamička môže dovoliť a čo nie. Najlepšie je, samozrejme, vždy sa poradiť s gynekológom. Ak vám povie len obligátnu vetu, že fajčenie je mimoriadne škodlivé, zatlačte na neho, aby vám venoval viac času. Ale aj my máme pre vás pár tipov.
Tehotenstvo
Keďže počas deviatich mesiacov žijete za dvoch, je dobré myslieť, čo si budúca mamička môže dovoliť a čo nie. Najlepšie je, samozrejme, vždy sa poradiť s gynekológom. Ak vám povie len obligátnu vetu, že fajčenie je mimoriadne škodlivé, zatlačte na neho, aby vám venoval viac času. Ale aj my máme pre vás pár tipov.
Mali by ste sa vyhnúť náročným fyzickým aktivitám, ktoré môžu poškodiť plod dieťaťa alebo znížiť jeho príjem kyslíku. Napríklad náročné bicyklovanie na väčšie vzdialenosti, kontaktné športy, lyžovanie, jazda na koni, športová gymnastika a podobne. Ale napríklad aj horská dráha alebo kolotoč v zábavnom parku sa neodporúčajú - hoci len pokojne sedíte. Vlastne čokoľvek, kde vám hrozí pád (ktorý vám normálne neublíži) si rozmyslite.
Nie je dobré ani sa saunovať, či vysedávať v jacuzze, kvôli vysokej teplote, ktorá môže na dieťa mať negatívny vplyv.
Samozrejme, neznamená to obmedziť pohyb a zlenivieť. To nie. Ide o to - prepnúť sa do "bezpečného módu". Zamyslite sa, či aj vaše normálne cvičenie alebo beh nie sú už za hranou. Alebo lepšie - poraďte sa so spomínanými lekármi. Určite je niečo v neporiadku, ak krvácate z lona, ťažko dýchate, cítite sa mdlo, bolí vás hlava, cítite tlak v hrudi, slabosť, bolesť v lýtkach a podobne. S tehotenstvom sa spája viac neduhov, ktorými ste predtým netrpeli, ale rozhodne nie všetko je normálne.
Zoznam jedál, ktoré sú v tehotenstve nevhodné je veľmi dlhý. Ale v skratke môžeme niektoré hlavné veci spomenúť. Napríklad mäkké či plesnivé syry sa uvázdajú v každej literatúre kvôli baktériám, ktoré obsahujú. Vyhnite sa aj surovým vajciam, nepasterizovanému mlieku (alebo vôbec tepelne neupravenému - je síce prirodzenejšie pre organizmus, ale zase tie baktérie). To isté platí pre surové mäso alebo ustrice.
Nedoporučujú sa ani masté ryba ako tuniak alebo ládovať sa s vitamínovými doplnkami, zvlášť vecami, čo obsahujú vitamín A. Vitamíny treba hlavne v prirodzenej forme. Úplnou samozrejmosťou je vynechať akýkoľvek alkohol či kofeín. Dokonca aj niektoré bylinkové čaje môžu byť škodlivé, vyzerajú síce zdravo, ale ich bezpečnosť môže byť sporná alebo nepreskúmaná.
Ako pri všetkom, počas tehotenstva platí dvojnásobne zlaté pravidlo - všetko s mierou. Napríklad také farbenie vlasov či akýkoľvek styk s chemikáliami. Nezakazuje sa to, ale určite sa zmiernite nadmerný kontakt s rôznymi látkami chemického priemyslu.

Komentáre

Celkom 0 kometárov

  • Neregistrovaný uživatel

    Meno: Prihlásiť sa

    Blog:

    Obsah správy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovedzte na otázku: Čo je dnes za deň?